Seo optimizacija je ukratko, proces na sajtu i van njega sa ciljem što bolje organske pozicije za određene ključne reči. Kako rezultat googlanja daje stranicu sa rezultatima od čega stranicu čine maksimalno do 7 linkova i 10 linkova organske pretrage jasno je zašto je gužva na prvoj strani skoro za bilo koju reč.

Kako optimizovati sajt?

Na internetu postoji veliki broj tutoriala kako optimizovati web sajt, ali uspešnog tih tutoriala dosta zavisi od jačine ključne reči kao i od konkurencije. Ukoliko je navala velika, prava je prilika da ćete usluge SEO optimizacije sajta potražiti od neke agencije koja se bavi optimizacijom sajta. Ukoliko ključna reč i nije toliko jaka možete probati i sami.

Za početak trebate optimizovati sam sajt i to tako što ćete imati kvalitetan sadržaj na njemu, koji neće biti sačinjenj od svega 3 rečenice. Isto tako i multimedijalni sadržaj je poželjan, ali isto tako optimizovan, te na internet ne treba stavljati sliku od npr 1MB. Isto tako, sajt treba da bude optimizovan za prikaz na mobilne uređaje, pa ukoliko sajt nije responsive potrudite se da isti napravite da bude optimizovan za mobilne uređaje. Pravilno koristite naslove, h1, h2, h3, h4, h5 i h6. Ključne reči koristite u odgovarajućem padežu jer ipak pravite sajt za ljude, a ne za google. Tokom pisanja stranice služite se i sinonima kako bi google bolje shvatio o čemu se zapravo radi na vašem sajtu. Isto tako i eksterni link može značiti za bolju optimizaciju sajta jer time googlu pomažete da bolje razume Vaš sadržaj. Proverite i brzinu učitavanja sajta sa vesplatnim toolovima kao što su google page speed, GTmetrix, i Pingdom. Možda imate problem sa hostingom i možda treba da razmislite da pređete na neki kvalitetniji hosting SSD koji je na SSD diskovima.

Kako optimizovati sajt za jake ključne reči

Ukoliko imate sajt koji ste prepravili po gore pomenutim smernicama i sajt se nalazi na nekoj 50+ poziciji verovanto da je upitanju jaka ključna reč. Imajte na umu da google ne funkcioniše real time i da vaše izmene google može da primeti za nekoliko dana ili nedelja. Ukoliko ste sve napravili kako treba i prošlo je par nedelja i pomak i dalje ne postoji, vrlo verovatno da imate problem jakih ključnih reči.

Optimizacija sajta za jake ključne reči jer ipak možda nešto što niste u mogućnosti da uradite jer nemate dovoljno ni znanja ni resurs. Pored optimizacija na samom sajtu, potrebno je i da uradite optimizaciju sajta van istog, takozvanu OffPage optimizaciju. Zapravo radi seo gradnji linkova koje google prihvata kao izvesne preporuke. Što link dolazi sa većeg autoriteta to je i preporuka bolja. Ukoliko Vam je sa obiljem korisnog materijala ljudi će vas i sami linkovati, ali teško da neki korporativni sajt može sebi to da priušti. Uglavnom su to sajtovi uniformisani, sa svojim uslugama i ponudama i svojim kontaktima i sa limitiranim brojem stranica. Teško je očekivati da neki korporativni sajt bude poput portala i da ima 1000+ stranica. Zbog toga, teško je i dobiti kvalitetne linkove ka nekom komercijalnom korporativnom sajtu.

 

https://bit.ly/2uKxGHM

http://tiny.cc/w2bm7y